De nieuwe trend van digitale vastgoedEen aantal decennia geleden zouden we het ons niet kunnen voorstellen: een makelaar die zijn vastgoed enkel online etaleert. Laat staan dat je online het volledige proces van aankoop en verkoop voert. De dag van vandaag dringt de digitalisering alsmaar meer binnen in elke sector en in elk vakgebied, zo ook in de vastgoedwereld. We merken bovendien een hele switch in de verwachtingen en noden van de klanten. Fysieke vitrines maken plaats voor online advertenties. Je zou misschien kunnen denken dat hierdoor het klantencontact en de dienstverlening serieuze steken zouden krijgen, maar niets is minder waar. Integendeel. Deze nieuwste trend van de online vastgoedmarkt biedt een maximale toegevoegde waarde voor de klant. Alleszins, wanneer de makelaar alle moderne marketingkanalen ten volle benut en flexibele samenwerkingsprincipe hanteert.
De kracht van een digitale vitrineWe kennen allemaal de fysieke vitrines, waar de huizen op foto’s geëtaleerd worden zodat mensen minutenlang voor een raam staan staren, uiteindelijk (misschien) naar binnen gaan voor een vrijblijvend informatief gesprek, en uiteindelijk vaak heel wat tijd verdoen. Dat kan anders, toch? De laatste jaren sprongen al een aantal immokantoren mee op de digitale kar, door hun dienstverlening ook online aan te bieden. Heel wat kantoren plaatsen hun zoekertjes op hun website, en ze zetten zelfs de stap naar online biedingen… Door deze veranderingen zijn klanten 24/7 op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op de vastgoedmarkt, en zijn ze steeds rechtstreeks betrokken bij het hele proces van de verkoop of verhuur van hun woning. Daarnaast zorgt een online etalage van vastgoed ervoor dat je foto’s steeds in optimale kwaliteit kan tonen. Bovendien biedt het de mogelijkheid om video’s toe te voegen. Op die manier geef je de klant als het ware een online rondleiding doorheen de woning. De vastgoedwereld kreeg met andere woorden een ware make-over op vlak van technologie en digitalisering, en dat bracht heel wat positieve effecten met zich mee.
De digitale marketing en bemiddeling van Kasper en KentWanneer je als digitaal vastgoedkantoor wil uitblinken, zijn er een aantal principes die je best niet uit het oog verliest. Daar is Kasper en Kent – vastgoedmakelaar en marketeer – zich sterk van bewust. De aankoop of verkoop van een woning is niet zoals die van een paar schoenen, en de klant wil daarom dan ook een optimale service en kwaliteit. Kasper en Kent doet alles wat een traditionele makelaar doet. Toch zetten ze op vlak van (content) marketing net dat stapje verder, door de moderne media optimaal te benutten. Denk maar aan Facebook, Twitter, Google Ads… Bij Kasper en Kent zijn ze niet alleen van de vastgoedmarkt, maar van alle markten thuis. 🙂
|
https://www.kasperkent.be/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Een Webapplicatie Laten Bouwen: Innovatieve Oplossingen op Maat Introductie: De Kracht van Webapplicaties in de Moderne Zakenwereld In een wereld waar digitale transformatie steeds belangrijker wordt, is het laten bouwen van een webapplicatie...
- Stap in de wereld van stijlvolle PVC vloeren van M2 Ben je op zoek naar vloeroplossingen die niet alleen duurzaam en onderhoudsvriendelijk zijn, maar ook nog eens een esthetische meerwaarde bieden? Dan zijn de PVC...
- Kia Picanto De Kia Picanto is een compacte en zuinige auto die zeer geschikt is voor dagelijks gebruik in de stad. De Picanto is beschikbaar voor private...
- Een goede bureaustoel nu nog belangrijker Sinds de coronacrisis zijn we met zijn allen meer thuis gaan werken. Maar in onze thuiskantoren is een goede bureaustoel vaak onderschat. Waarom is dit...
- Welke voordelen heeft een regenjas? Welke voordelen heeft een regenjas? Het dragen van een regenjas heeft natuurlijk ontzettend veel voordelen. Allereerst beschermt het je tegen de regen. Het grote...
- Vragen over ballonvaart of ballonvaren. Heb jij ook een heleboel vragen aangaande ballonvaart of ballonvaren of heb je zelf ook altijd al eens een ballonvlucht willen doen? In deze Blog...