De Zakelijke Gids
Image default
Zakelijke dienstverlening

De nieuwe trend van digitale vastgoed

De nieuwe trend van digitale vastgoed

Een aantal decennia geleden zouden we het ons niet kunnen voorstellen: een makelaar die zijn vastgoed enkel online etaleert. Laat staan dat je online het volledige proces van aankoop en verkoop voert. De dag van vandaag dringt de digitalisering alsmaar meer binnen in elke sector en in elk vakgebied, zo ook in de vastgoedwereld. We merken bovendien een hele switch in de verwachtingen en noden van de klanten. Fysieke vitrines maken plaats voor online advertenties. Je zou misschien kunnen denken dat hierdoor het klantencontact en de dienstverlening serieuze steken zouden krijgen, maar niets is minder waar. Integendeel. Deze nieuwste trend van de online vastgoedmarkt biedt een maximale toegevoegde waarde voor de klant. Alleszins, wanneer de makelaar alle moderne marketingkanalen ten volle benut en flexibele samenwerkingsprincipe hanteert. 

 

De kracht van een digitale vitrine

We kennen allemaal de fysieke vitrines, waar de huizen op foto’s geëtaleerd worden zodat mensen minutenlang voor een raam staan staren, uiteindelijk (misschien) naar binnen gaan voor een vrijblijvend informatief gesprek, en uiteindelijk vaak heel wat tijd verdoen. Dat kan anders, toch?

De laatste jaren sprongen al een aantal immokantoren mee op de digitale kar, door hun dienstverlening ook online aan te bieden. Heel wat kantoren plaatsen hun zoekertjes op hun website, en ze zetten zelfs de stap naar online biedingen… Door deze veranderingen zijn klanten 24/7 op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op de vastgoedmarkt, en zijn ze steeds rechtstreeks betrokken bij het hele proces van de verkoop of verhuur van hun woning.

Daarnaast zorgt een online etalage van vastgoed ervoor dat je foto’s steeds in optimale kwaliteit kan tonen. Bovendien biedt het de mogelijkheid om video’s toe te voegen. Op die manier geef je de klant als het ware een online rondleiding doorheen de woning. 

De vastgoedwereld kreeg met andere woorden een ware make-over op vlak van technologie en digitalisering, en dat bracht heel wat positieve effecten met zich mee. 

 

De digitale marketing en bemiddeling van Kasper en Kent

Wanneer je als digitaal vastgoedkantoor wil uitblinken, zijn er een aantal principes die je best niet uit het oog verliest. Daar is Kasper en Kent – vastgoedmakelaar en marketeer – zich sterk van bewust. De aankoop of verkoop van een woning is niet zoals die van een paar schoenen, en de klant wil daarom dan ook een optimale service en kwaliteit. Kasper en Kent doet alles wat een traditionele makelaar doet. Toch zetten ze op vlak van (content) marketing net dat stapje verder, door de moderne media optimaal te benutten. Denk maar aan Facebook, Twitter, Google Ads… Bij Kasper en Kent zijn ze niet alleen van de vastgoedmarkt, maar van alle markten thuis. 🙂 

 

https://www.kasperkent.be/